שימו לב! בית הסופר/אגודת הסופרים בישראל מציגים – הצעות למפגשי סופרים/קוראים בניו יורק

%d7%9e%d7%a8%d7%a6%d7%94

בהמשך לשיתוף הפעולה הפורה עם בית הסופר ואגודת הסופרים בישראל בכלל,
ועם הסופרת ועורכת הדין דר' דורית זילברמן בפרט, (שזכתה לאחרונה בפרס היצירה קרן ראש הממשלה ע"ש לוי אשכול לשנת 2017),  

אנו מציגים לכם הצעות של סופרים מישראל למפגשים בניו יורק.

תוצאת תמונה עבור אגודת הסופרים

אנא ציינו בתגובות שלמטה או בפניה אישית אלינו אלו הרצאות מעניינות אתכם כך שנדע באילו הרצאות להתמקד.
אתם מוזמנים גם לשאול את הסופרים שאלות.

סופרים אלו מגיעים לניו יורק ללא מימון חיצוני, לכן נשמח לשמוע על כל משפחה או ארגון שיכולים לעזור במציאת מקום להרצאה, אירוח וכו.


תלוי איך מספרים

דר' דורית זילברמן

בעקבות ספרה החדש, ובעקבות עיסוקה במקביל גם כעורכת דין, תציג הסופרת את הנושא המדובר היום – "הנרטיב". מה בינו לבין העובדות? האם נרטיב והיסטוריה זהים? לאיזה נרטיב להאמין. בספר – יחסים מורכבים בין אם לבתה, ובכלל בתוך המשפחה, לכל אחד הצד שלו, לכל אחד הסיפור שלו, והכל תלוי איך מספרים. מה חשיבות יכולת הסיפור בבית המשפט? איך מיישבים סיפורים סותרים מבלי להיות שופטים.

על גברים, נשים ומה שביניהם

דר' דורית זילברמן

בחלקה הראשון של ההרצאה יודגשו ההבדלים בין גברים לנשים דרך הספרות: דרך נקודת מבטם של סופרים גברים מול סופרות נשים. מה גברים כותבים על נשים ואיך נשים כותבות על נשים. איך גברים כותבים על אהבה ואיך נשים כותבות על אהבה. ההרצאה מעמיקה  (מבוססת על קורס שלימדתי במכללת עמק יזרעאל) ועם זאת הומוריסטית.

בחלקה השני של ההרצאה ייערכו שעשועי כתיבה החושפים "באגים" והשקפת עולם (באופן לא מודע) המטפלים בהבדלים בין נשים וגברים. החלק הזה מאוד משעשע בקבוצות שבהן אנשים מכירים אלה את אלה.  אין צורך בכישרון כתיבה .

* המלצות: שימשה ראש חוג בבית ברל וכן מרצה בפורומים עממיים כגון בית אריאלה, קתדרה עממית רעננה, רשל"צ, אוניברסיטה עממית ת"א, בית הסופר, וכן מוזמנת להרצאות חד פעמיות כגון זו שאתם מבקשים לפני קהלים רבים ובהם לעובדי גני התעשייה והמוזיאון של תפן, עומר ותל חי. הרציתי גם לממונים על מעמד האישה בכל משרדי הממשלה לפני שלוש שנים בכנס בים המלח לשביעות רצונם המלאה, לכנס רופאים זיהומיים במלון מגדל דניאל בהרצליה פיתוח ועוד ועוד.

ערב על אהבה ועל בגידות

דורית זילברמן ומישל חדד

הערב יטפל בקסמה המתפרץ של האהבה בעקבות ספרם הסוחף של דורית זילברמן ומישל חדד הרומן "באר השוטים" ובעקבות ספרם התיעודי "האם הוא בוגד/ האם היא בוגדת". הערב ינסה להקיף מכמה זוויות את השאלה, שגילה כגיל האנושות, מדוע אנשים נוטים לבגוד ולפרוץ מסגרות, והאם תמיד אלה אהבות אסורות או שמא לפעמים אלה בגידות מותרות?

סיפורי מתח מהחיים

דורית זילברמן ומישל חדד

הערב עוסק בחקירות משטרתיות נועזות ובהיזון החוזר שלהן בסיפורי המתח הכתובים. הערב בוחן את הקשר בין מה שקורה בחיים לבין מה שמסופר. מתכונת הערב: דורית זילברמן מראיינת את החוקר הפרטי, קצין משטרה בכיר לשעבר וראש מחלק חקירות פשעים חמורים – מישל חדד, כיצד מאבחנים בחקירה אם הנחקר משקר או דובר אמת, על נחקרי צווארון לבן לעומת נחקרי הפשע האלים וכיצד פוענח רצח מלבסקי ו/או פרשת חוה יערי.


מי מוכן להיות לוליין – רקע והיבט ספרותי ופסיכולוגי

דר' פנינה פרנקל

הסיפור שלפנינו עוסק בעיקר בשאלת הדימוי העצמי.

מתוך שגרת היום יום, כשאימא ואבא עסוקים, יוזם רועי לעצמו פתרונות משלו. הוא פונה למצוא לו חוויות בעולם הדמיון באמצעותם הוא מנסה לגלות מה הוא מסוגל לעשות.

הקרקס הוא העולם של ילדים בני שלוש עד "ילדים" בני תשעים. כולם נהנים בו מהפגנת יכולות וירטואוזית של ליצנים, לוליינים, קוסמים ובעלי-חיים למיניהם. הקרקס מסקרן ומלא בהפתעות ובאשליות, שום דבר אינו כפי שהוא נראה, ובקרקס מתגשמים החלומות להיות ולו לרגע מישהו אחר. וזה בדיוק מה שקורה לרועי. הוא מוזמן להיות המחליף של הליצן, של הקוסם, של הלוליין ושל האריה.

רועי מתווכח עם השליחוֹת שמופנות כשמציעים לו למלא את מקומם של גיבורי הקרקס. אבל כשהוא מנסה, מסתבר לו שהוא מסוגל ליותר ממה שחשב. עד שמגיעים להצעה היות אריה מפחיד. זאת רועי לא מוכן. הוא מעדיף לשחק ילד שהתחפש לאריה מצחיק. כך הוא משחרר גם את האחרים מהפחדים שלהם ומתמודד עם הפחדים של עצמו.

הספר עוסק בתהליכים של התפתחות רגשית. אחת התגליות הגדולות ביותר שהילדים חווים יום יום, היא הגילוי של עצמם. הגילוי של יכולות חדשות – פיזיות, מנטליות ובעיקר רגשית, שמתפתחות אצלם כחלק מהגדילה ומההתנסות בסביבה. ככל שיש להם יותר הזדמנויות להכיר את עצמם, ביטחונם העצמי גדל והדימוי העצמי שלהם מתחזק ומשתפר.

הילדים מזדהים עם דמותו של רועי, ועוברים יחד איתו את החוויות המרגשות שהוא מתנסה בהן. אבל גם זאת מתוך ידיעה שיש דברים שהם עדיין לא מסוגלים ושכדאי לוותר עליהם. תמיד יחכו להם אמא, אבא, הבית החם – ומיטה לישון בה כשהם עייפים.

פנינה פרנקל – ד"ר לפסיכולוגיה התפתחותית חינוכית.


פוצו

מאז חבורה שכזאת ועד האוטוביוגרפיה "בחיי"  (קורות חייו של צבר מצוי)

כשהייתי בן 26 יצא ספרי הראשון "חבורה שכזאת"  ובו סיפורי עלילה על ההווי בפלמח לקראת מלחמת העצמאות.

הספר זכה בפרס ספרותי גבוה, היה לרב מכר והפך לסרט מצליח. במפגש אספר איך כתבתי אותו בסתר בחירבה ערבית הרוסה למחצה , כשהייתי בן 19 ואיך הוצאות הספרים לא רצו להדפיס אותו. משם אעבור לספרי האחרון "בחיי"  המתחיל בסיפור על הורי שכמעט היגרו לאמריקה אל האחות של אבי שהסכימה לתת להם לישון במסדרון ביתה בברוקלין. בהמשך על נסים שקרו לי ולחברים שלי בפלמח, שבזכותם הצלחנו לעשות את הבלתי אפשרי – לנצח במלחמה.


"מהגרים מחפשים את הארץ המובטחת – ייצוג המהגר בספרות העברית" 

מאת לידיה גורדון

"אומרים ישנה ארץ
ארץ שכורת שמש
איה אותה ארץ
איפה אותה שמש"

מהגרים זה המון אנשים באוניה מתפרקת, מתבוננים בחוף מבטחים, הם באים מרעב ועוני, וימצאו את הזהב. ילדיהם יהיו רופאים, מהנדסים, עורכי דין. מהגרים הם לעולם זרים, מתלבשים אחרת, יש להם ריח שונה. אבל אנחנו בני המהגרים, אנחנו עולים ושרים. באנו ארצה לבנות ולהבנות בה. אבל אנחנו לא מכאן, המבטא מגוחך, לא קראנו את עגנון, ומתגעגעים לארץ אחרת. כן, גם אנחנו מהגרים בארץ המובטחת.


אורית רז

הרצאה לבני 9-12 על ספרי: "ברווז ושמו געגוע."

(בלווי איור על לוח) אני מספרת על ילדותי. בתוך כך אני מציירת את עצמי כילדה ולידי בובת ג'ירף הקשורה להרצאתי. אחר כך אני מגיעה לעניין הקונפליקט בסיפור, מבקשת מהילדים למצוא קונפליקט בין הבובה לבין הילדה ומחברת ביניהם דיאלוג.

בהמשך אני מספרת על חברים מכרמיאל שסיפרו לי איך בנם, בילדותו, מצא וגידל אפרוח של ברווז. אני מסבירה שבעקבות מצב בריאותי אקוטי של אמי שילבתי את הספור בסיפורה של ילדה שאיבדה את אימה. אני  מקריאה מתוך הספר תוך שאני שולפת

מריונטה של ברווז ומשתמשת בה. לבסוף אני מספרת איך הספר זכה, מיד עם צאתו, בעיטור אנדרסן.

הרצאה למבוגרים על ספרי: "אני שלך ואת שלי"

(מלווה במצגת של תמונות ו/או איור על לוח.) אני מספרת את סיפור היכרותי עם  אלכס, בעלי, (אלו נישואין שניים עבור כל אחד מאתנו" הוא מצא חן בעיני כשראיתיו, וזמן קצר אחרי שהיכרנו הסתבר לי שראיתי אותו עשרים שנה קודם לכן במקום עבודתי וגם אז הוא מצא חן בעיני מיידית.)אני מספרת על מערכת היחסים שלי עם הוריו. (אביו הביולוגי נהרג במלחמה כשאלכס היה בן שנה, וישראל, גיבור ספרי, הוא אביו המאמץ) איך הם ניסו להעזר בי בכתיבת זכרונותיהם, אך ללא הועיל, ואיך, ברגע מסויים, החלטתי לכתוב את הספור במקומם. (בשלב מאוחר יותר נבהלתי מהצעתי זו אך הם היו כל כך מאושרים עם העובדהה שלקחתי על עצמי את הכתיבה עד התקשיתי לסגת מהצעתי. בשלב מאוחר יותר, תוך כדי כתיבת החומרים, התאהבתי בסיפור המעשה.) אני משלבת בהרצאתי קריאה מתוך הספר.

יש לי הרצאה מהממת לילדים בני 4-8 שבה, בנוסף להרצאה והאיור על ילדותי, אני מספרת שני סיפורים שלי בעזרת עזרים ותיאטרון בובות. את הסיפור הראשון: "מתנה לאימא," אוכל לבצע גם בניו יורק, כיוון שהעזרים קלים ואוכל לנייד אותם בקלות.


דורית ציפי וחיות אחרות – מפגש ספרותי לילדים

עם הסופרות ציפי שחרור ודורית זילברמן

מפגש ספרותי אינטראקטיבי ובהשתתפות הקהל.

דורית זילברמן וציפי  שחרור, שתי סופרות  מוכרות ומוערכות, מפגישות  נמרים, אריות, שועלים, ג'ירפות ומגלות לצופים את סודן של החיות בסיפורים שכתבו, מי הן באמת, מה הן מסתירות  ולמה הן מתכוונות כשהן אומרות ש…

בספרה של דורית זילברמן – "לשחרר נמר" ובספריה של ציפי שחרור "החיה שבפנים" ו"יער הגעגועים", נחשפות  מחשבות הנמר, השועל, החתול  הג'ירפה, האריה ועוד. הפחד של החיה מפני האדם, החשש מפני הכחדת בעלי החיים בטבע. ולכן החיות עצמן מלמדות את האדם כיצד לשמור עליהן, על היערות ,על  המים והאוויר, ובכלל היכן הן בטוחות יותר או הצופים ינסו במהלך המפגש  לגלות מי החיה בסיפור ומי האדם מתחת לפרווה מתחת לנוצות  מתחת לזנב… כשהאדם מתחפש לחיה….כשהחיה מתחפשת לאדם  וזאת דרך המשל הנמשל, הדימוי והסיפור. דורית  בדרך יחודית לה בסיפורה לשחרר נמר מכלוב, דרך  מיה, גבורת סיפורה המבינה שפת חיות, והיא תלמד אתכם גם את ההבדל בין שפת חיות לשפת בני אדם. והחיות של ציפי שחרור,  מבעד לסיפור  הקצבי,  יחשפו בפניכם  את החיות המשולות לאנשים ואנשים המשולים לחיות.


מאיפה אתה בארץ?

מרצות – ציפי שחרור ודורית זילברמן

כששני ישראלים נפגשים זו השאלה הראשונה שהם שואלים: מאיפה אתה בארץ? כי המקום שלך מגדיר אותך. במשך שנים לא היה נעים לומר – אני מרמלה. אנשי רחובות התריסו-התנצלו: אנחנו מרחובות אז מה! השפלה הפנימית לא היה רק שם של אזור אלא מטאפורה.

הסופרות ציפי שחרור ודורית זילברמן מיקמו את הרומנים שלהם דווקא ברמלה וברחובות והן מטפלות בדימוי העצמי של הגיבורים שצמחו בפריפריה.

בהרצאה תידון השאלה – האם הלוקיישן כל כך חשוב כי תמיד היינו חברה של מהגרים? כי תמיד היינו יהודים-חצויים? וכן תתנהל שיחה עם הקהל מדוע אנחנו חצויים גם כיום? מדוע אנחנו נודדים, עדיין, יש נודדים להודו יש נודדים לאמריקה אבל לבנו תמיד בישראל.

ציפי שחרור – סופרת ומשוררת.

דורית זילברמן – סופרת ועורכת.


אורה אחימאיר

הכתיבה הביוגרפית – דילמות, מכשולים ופתרונות

המתייחסים לספרות ישראלית ביוגרפית (עמוס עוז, חיים באר, דוד גרוסמן,

אלונה פרנקל ואחרים) ובהרחבה על ספרי "כלה"

 אהבות ספרותיות בגליל – הגליל ובעיקר צפת כמחוז השראה לספרות ישראלית רומנטית,

יהושע בר יוסף, אשכול נבו, שרית ישי-לוי, ורד טל ובהרחבה ספרי "כלה"

 על עצמי: מייסדת ומנהלת מכון ירושלים לחקר ישראל, בעלת עיטור "יקירת ירושלים",

ספרי "כלה" (עם עובד, 2012) היה מועמד סופי לפרס ספיר ונכלל במצעד הספרים של משרד החינוך.

ערכתי ספרי עיון רבים על ירושלים ועל התרבות העברית בארץ ישראל. "כלה" הוא רומן

ראשון שפרסמתי, התחקיתי בו אחר סודות משפחה והוא הפך לרב מכר (ספר זהב, מתקרב לספר פלטינה). הרומן השני שלי "מנוח" עומד לראות אור, אף הוא בהוצאת עם עובד.


חיים במתח

מפגש עם הסופרת אדיבה גפן

מסע אל מעמקי העולם הסוער והסוחף של ספרי המתח

מפגש העוסק בעולם מרתק ושובה לב בו בלשים עזי לב וטובי שכל  רודפים אחרי פושעים ורשעים ומנקים את העולם מציפורני הרשע.

על עולם ספרי המתח בכלל ואת התפתחות ז'אנר ספרי המתח בישראל מאז ששלמה בן ישראל כתב את עלילות המפקח תדהר ועד ימנו.

 מבנה  רומן המתח  ככתב חידה הנפרש לעיני הקוראים שראשיתו במעשה המביש – הפשע – הפורע את השגרה, והופעת הבלש, בא כוחו של הקורא, שיוצא בעקבות הפושע, פותר את התעלומה  ומבער תפקידו למבער את הרע מהעולם הספרותי ובכך להביא גאולה לעולם .

על השינויים שחלו בדמות הבלש  במרוצת השנים משרלוק הולמס ועד קולומבו מהרקולה פוארו ועד דקלה וסמי ג. גיבורות ספריה של אדיבה גפן.

נעמוד על הסיבות שספרות המתח הפכה ספרות הפכה לענף הספרותי הפופולארי כל כך במאה העשרים ואחת, על איזה צורך היא עונה ומה מביא כל כך הרבה נשים לעסוק בספרות המתח , ומדוע בחרה הסופרת  לחיות עם מותחנים.

על אדיבה גפן – סופרת, ומחזאית ומנחה סדנאות כתיבה

 ילידת חיפה, אם לשלושה בנים

מזה 22 שנה שאדיבה גפן מככבת בעולם הספרות בישראל ונחשבת לאחת מכותבות המתח הטובות ביותר. רבים מספריה הגיעו לרשימות רבי המכר וזכו לתגובות וסקירות מצוינות.

תואר ראשון מאוניברסיטת בן גוריון בספרות ומקרא,  לימודי תואר שני  לזלי קולג' קיימברידג', מסצ'וסטס

הקימה ונהלה את בית הספר דקלים בבאר שבע, מסגרת עמלנית לגלאי 12-20  ממקימי התיאטרון העירוני באר שבע, שימשה כדוברת התיאטרון ומנהלת קשרי קהילה, ואחר כך כדוברת ומנהלת הפרסום של התיאטרון הלאומי הבימה .

ממקימי פרס התיאטרון . נהלה האקדמיה של הפרס.

יו"ר תיאטרון הידית בפרדס חנה

יו"ר מכון גנזים וחברה בהנהלת אגודת הסופרים

יו"ר אנסמבל סיסטאם עאלי

חברת האקדמיה של פרס התיאטרון.

מרצה בנושא ספרי מתח בבית אריאלה ובמקומות שונים בארץ, ומנחה סדנאות כתיבה.

ספרה הראשון "רצח בקריאה ראשונה" ראה אור בשנת 1995 בהוצאת זמורה, וזכה לביקורות מצוינות וסימן את גפן ככותבת מיומנות וחדת לשון הרוקמת עלילות מתח משובחות.

רוב ספריה ככבו ברשימת רבי המכר כאחרים מספריה.

בין ספריה, "עוקף שיקגו", "נשים שקופות", "עד שהמוות ירקוד בינינו", "צל של מלאך", "נעדרת", "הנערה שלא הייתה"  ועוד

כותבת גם לילדים, בין ספריה "הסיפור המופלא של הזברה גאולה, הילדה שארצתה להיות נסיכה ועוד כמו כן כתבה ספרי עיון העוסקים במשברים במשפחה, "היום שבו מתה האהבה," "אהבה בסיבוב שני" ועוד

 כל ספריה יצאו בהוצאת זמורה. בנוסף כותבת לילדים

מחזות פרי עטה עלו בפסטיבל המחזמר בבת ים, בסמינר הקיבוצים ובבית ליסין.

ספרה האחרון "הבחורים של קלרה" יראה אור בחודש ינואר 2017


אברהם ולידיה בר-אב

ארבעים שנה בדו-עט.

בין מלאכת החיים למלאכת הכתיבה. בין קנאת אוהבים לקנאת סופרים.

המילה כאבן הפינה והפיגום של מערכת יחסים.

על פי ספרי השירה של לידיה: "למגע החבוי", "קשורה ומותרת", "רוכבת על היומיום".

וסיפוריו הקצרים של אברהם: "המיניות על פי רודמן", "דו-קרב בחרוזים" (פרס אס"י 2013.)

על פי הרצאה – אגודת הסופרים חיפה (בנובמבר 2015)

מאהלן וסאהלן ועד גירוש (קהיר 1949 – 1909).

השגשוג והשבר של יהודי ארצות האסלם על פי הרומן "רחוב שיח' חאמזה 17 קהיר".

מרצה ומציג   : הסופר אברהם בר-אב.

קטעי קריאה מתוך הספר: המשוררת לידיה בר-אב.

על פי סדרת הרצאות באוניברסיטאות: בן-גוריון, חיפה, בר-אילן ובקיבוצים.

קטעים מההרצאה באוניברסיטת בן-גוריון:

https://www.youtube.com/watch?v=y-BaxTnngLA

הקורא העברי

הספריה העברית הגדולה ביותר לישראלים בארה"ב וקנדה - השאלה, מכירה, החלפה, השכרה של ספרים בעברית

One thought on “שימו לב! בית הסופר/אגודת הסופרים בישראל מציגים – הצעות למפגשי סופרים/קוראים בניו יורק

  1. דורית זילברמן says:

    נירית וליאור היקרים,
    החומר מוגש בצורה נפלאה. משמח. מקווה שהקהל שלכם יבחר במי מאיתנו להגיע. הצעתם לי להיכנס ולספר על הספר החדש ועל פרס ראש הממשלה שבו זכיתי. (בין 14 זוכים בסך הכל, וראו באתר של משרד התרבות את שיקולי השופטים וכו').

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.