כתבה מפרגנת עלינו ב"ידיעות אחרונות" (Ynet): אנו האתר היחידי בארצות הברית המציע לישראלים מגוון עצום של ספרים להשכרה, רכישה והחלפה

ליאור לוסטיג ונירית גולדמן

נלקח מתוך אתר ידיעות אחרונות

ליאור לוסטיג ואשתו נירית גולדמן הקימו אתר ללא מטרות רווח שמטרתו אחת: לתת לישראלים בארה”ב אפשרות לקרוא ספרים בעברית

ניסים שדה, פורסם:  25.11.15 , 23:14

אתר הקורא העברי (HebrewReader.com) הינו מיזם ללא מטרות רווח שנוסד על ידי זוג ישראלים הגרים בניו יורק מזה כ-5 שנים – ליאור לוסטיג, איש הייטק ומומחה פיתוח מערכות אינטנרט, ואשתו נירית גולדמן המגיעה מתחום השיווק והפקת אירועים לחברות הייטק. האתר הוקם לשם הנגשת השפה העברית

לישראלים ויהודים בארצות הברית ובקנדה ולעזור לקהילה להרגיש קרובה לבית, תוך מטרה לאפשר שפע תרבותי בעברית על ידי בחירה של ספרים, סרטים ומשחקים המתאימים לכל הגלאים מתוך קטלוג אינטרנטי ענק. לזוג שני ילדים בני חמש ושנה, והצורך באתר נוצר כאשר חוו את הקושי במציאת ספרות מגוונת וסרטים בעברית לפי דרישה לילדים ומבוגרים במחירים סבירים, ומהרצון לאפשר שימוש נוסף ומחזור של הספרים היושבים על מדפי הספרים של כולנו ללא שימוש.

רבים מאיתנו חוזרים לארץ או עוברים מדינה, והספרים נזרקים מכיוון שאנו לא יודעים לאן לתרום אותם – ולכן החליט האתר להיות הכתובת שמרכזת את איסוף התרומות, קטלוגם והפצת הספרים האלו חזרה לקהילה. עד היום לא היה קיים פתרון מסודר ונוח המאפשר חיפוש מהיר של ספרים להשאלה או החלפה, וקבוצות הפייסבוק השונות, טובות ככל שיהיו, לא מאפשרות את הנגישות המספקת ופועלות לרוב בצורה אקראית בשיטת כל הקודם לוקח.

ליאור לוסטיג ונירית גולדמן
ליאור לוסטיג ונירית גולדמן

כחלק מפעילותו, הקים האתר את ספריית האונליין Book-by-Mail בעברית הגדולה ביותר בתפוצות, הכוללת בין השאר השאלה של ספרים בעברית (ספרי נייר וספרים אלקטרוניים אינטרקטיביים), DVD, משחקים בעברית ועוד, ומאפשרת לכל אחד מכם שיש לו ספרים בבית פתיחת חנות להחלפה או מכירת הספרים שלו לקהילה, מה שהופך את המערכת לשילוב של ”Netflix" ו-eBay” של ספרים ושאר מוצרי תרבות בעברית, ולסופרים עצמם, פתיחת ערוץ ישיר לקהילה הישראלית באמריקה והצעת הספרים שכתבו במחירים אטרקטיביים.

במסגרת שירותים נוספים לקהילה, האתר פועל למיפוי כלל הספריות בארה"ב המציעות ספרים בעברית, (ניתן להכניס כתובת מיקוד ולראות את כל הספריות באיזור), מיפוי המרכזים היהודים, המסעדות הישראליות, העסקים דוברי העברית, האומנים הישראליים הפעילים באמריקה, אירועי תרבות ישראליים, ובקרוב הכרויות לישראלים, קחתן, חיפוש סאבלטים ועוד והכל חינם. כל אחד ממכם יכול להציע באתר פרסום של כל אחד מהתחומים הנ"ל, ועדכוני הספרים והפעילויות השונות נשלחים אחת לשבוע במייל למצטרפי רשימת התפוצה של האתר ולחברים שעשו לייק לדף הפייסבוק.

כחלק מפעילותו השותפת מחבר האתר בין סופרים ישראליים לקהל דוברי העברית באמריקה, וביום שני הקרוב, ה-30 בנובמבר, יקיים האתר אירוע ספרותי מרתק בחינם במסגרת סדרת אירועי "עברית בכיף" הכולל שירה ישראלית, דיון ספרותי עם הסופרת והמשוררת שושנה ויג, חברת איגוד הסופרים שהגיעה במיוחד מישראל, הזמרת הישראלית מירב איתן המופיעה בברדוויי, וחשיפת פרוייקט ספרותי סודי שנכתב בשיתוף קהל הקוראים. סרטי DVD שנתרמו לספריה יחולקו באירוע. מספר המקומות מצומצם ביותר ולכן יש לבצע רישום RSVP באתר www.HebrewReader.com, או בדף הפייסבוק: www.Facebook.com/HebrewReader.

כתבה ידיעות אחרונות - 1

ידיעות אחרונות - 2גיעות אחרונות

ספריית הקורא העברי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.