הבלוג של מ.י.כ.ל בת עם – מחברת ספר ההמונים הראשון קפלים בזמן שזמין אונליין!

מיכל בת עם ספר המונים

מ.י.כ.ל בת עם שלחה אלינו את הבלוג הראשון שלה לגבי ספרה האינטרקטיבי החדש:

ספר ההמונים הראשון יוצא לדרך !

את ההחלטה ליצור מדיה חדשה של כתיבה יוצרת אינטגרטיבית ואינטראקטיבית קיבלתי כשעמדתי בפני התלבטות קשה בכתיבת סוף העלילה – כי איך שלא סובבתי את זה, הסוף היה בעייתי.

היה בו מלכוד, גם מוסרי, גם רגשי וגם מעשי.

חודשים לא זזתי מהצומת הזה (כן, צומת זה זכר – כמה לא חלק זה בא) ולא ידעתי לאן אפנה כדי, מצד אחד לספק את השקפת העולם שלי, ומצד שני את למתן את המשמעות התרבותית/תורנית/ערכית הרת הסיבוכים של מה שקיויתי (ואני עדיין מקווה) שיקרה.

העניין הלך והסתבך על רקע האירועים האחרונים בישראל, ועל רקע הגמרא והמשניות בנושא – ולי לא נראה פתרון באופק.

אז בוקר אחד עלתה בי המחשבה הבאה: "טוב, אם אני לא יכולה לבד – למה שלא אשאל את דעת הקוראים? שהרי על פי עקרון חכמת ההמונים הגורסת כי השיערוך הכי נכון, הכי מקורב ל"אמת" והכי מדוייק בהתאמתו לכמעט כל פורמט תוכני יתקבל משקלול או ממוצע דעותיהם של כמה שיותר בני אדם – הסיכוי שלי למצוא את הפתרון המושלם משתכפל פי עשרות מונים אם אפעל על פי העקרון הזה.

וכך התחלתי לרקום את הפרטים הטכניים של שיתוף הקוראים ברקמת העלילה, ופתאום זה נראה לי לא רק הגיוני – כי אם אפילו מתבקש! אציג את האלטרנטיבות, הקוראים יבחרו ואף יציעו הצעות משלהם, וכשנגיע לאיזשהו שקלול של דעת הרוב – אכתוב את הסוף.

והספר – כבר לא יהיה כולו רק שלי, הוא יהיה יצירה משותפת של סך המוחות החושבים שיקחו חלק בסיפור, כמו גם של הקורא הפאסיבי שבאהבתו לעלילה ולסגנון יפיץ את הרעיון.

לניסוי הזה, שאני מקווה מאוד שיצליח, יכולות להיות תוצאות מאוד מעניינות ואולי אף יתחיל פה ז'אנר חדש של סגנון יצירה.

יש פה סוג של מעריכיות, כי עשרה מוחות הם תמיד יותר מאחד, ואחד הוא תמיד מקסימום אחד, ואולי אף פחות. אז למה לא לפעיל את המתמטיקה הזאת בכתיבה יוצרת? מי אמר שכתיבה יוצרת צריכה להיות תהליך יחידאי, או מוגבל באיזה אופן?

אז איך זה יקרה טכנית:

הספר כתוב עד שלושת רבעיו, ואולי קצת יותר. מאותה נקודה ואילך – הוא יהפוך להיות פרוייקט משותף. הוא יפורסם מידי שבוע עד עשרה ימים, בקבצים של כמה פרקים. הקובץ הראשון יהיה בחינם, והקבצים הבאים יועלו לאתר בעלות קטנה של 30-50 סנט לקובץ. כשנגיע לנקודה בנרטיב שממנה העלילה תשתנה בהתאם לסוף שנבחר ביחד, תתחיל מלאכת סיום הספר – שלב הדיון, ההצבעה, והעלאת הרעיונות. וכשנסיים – אכתוב אותו והספר יושלם. אנחנו נהיה הכותבים, העורכים והמבקרים.

זהו. לדרך!

אתם מוזמנים להנות מהפרק הראשון של הספר כפלים בזמן חינם אונליין ולשתף אותי בתחושותיכם.

מ.י.כ.ל בת-עם

מיכל בת עם - פרופיל

הקורא העברי

הספריה העברית הגדולה ביותר לישראלים בארה"ב וקנדה - השאלה, מכירה, החלפה, השכרה של ספרים בעברית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.