ביקורת ספר: כחול לבן – העריק / דניאל סילבה

סוכן

ספר המתח "העריק", עם רמיזה חזקה למוסד, מספק עלילה המתנהלת בקצב מהיר במיוחד
ׁ(ניתן להשיג את הספר בספריית "הקורא העברי")

דניאל סילבה התפרסם בעולם כאחד מגדולי סופרי המתח והביון. אכן, תהילתו מגיעה לו ברוחב לב. "העריק", ספרו ה-12, מספק תענוג רווי מתח, התרחשויות, הרג ורומנטיקה.
גבריאל אלון, איש "המשרד", יוצא בעקבות איוון חרקוב, אוליגרך רוסי וסוחר נשק בינלאומי, "סטניליסט מושבע", הדוגל בעונש האולטימטיבי על בגידה: "וישאיה מרה – עונש מדרגה עליונה". אפילו נשיא רוסיה משמש כלי שרת בידיו.
מתח מעולה.

איוון נרדף מפני שחטף את גריגורי בולגנוב, עריק, מי שהיה קולונל באגף הריגול הנגדי של שירות הביטחון הפדרלי הרוסי, רצח סוכני "משרד" והטיל מורא על כל שרותי הביון המערביים. גבריאל אלון חי באיטליה ועובד כרסטוראטור תחת מינוי ישיר של האפיפיור. הוא מתואר כ"זאב בודד מטבעו ובעל הרגלי עבודה כפייתיים. בנם של ניצולי שואה, צייר מחונן ורסטוראטור, מחסל ומרגל". הוא נקרא לעבודה כ"איש המשרד לפעולות מיוחדות".

גבריאל מארגן צוות של ששה איש, הנאמנים לו ללא עוררין ומוכנים להקריב את חייהם למענו, ובגיבויו המלא של שומר ראש "המשרד" לשעבר יוצא למשימה שיכולה לעלות בחיי לוחמים לא מעטים, מתוך אמונה אמיתית ש"כחול ולבן, אלה צבעי הדגל של ישראל, זה אומר שאנחנו עושים למען עצמנו ולא מסתמכים על עזרה מבחוץ לפתרון בעיות מבית היוצר שלנו".

הספר מדלג בין בין מדינות רבות: צרפת, אנגליה, ארה"ב, רוסיה, ישראל, איטליה, גרמניה ואירלנד, ובעיקר מעלה על נס את עבודת "המשרד" המרמז לקורא הישראלי על פעילויות "המוסד" בשנים האחרונות, החל מהרדיפה אחרי טבח הספורטאים הישראלים באולימפיאדת מינכן. העלילה מתנהלת בקצב מהיר במיוחד, עוצרת נשימה ומסקרנת ככל שמתעמקים בדפי הספר.

אין ספק שמדובר בספר מתח מעולה, די אמין ובוודאי מהנה, אך יחד עם זאת לא קל לקורא הישראלי להאמין לכל התיאורים המפורטים והמדויקים לכאורה של עבודות "המשרד" ושל הטכניקות והטקטיקות שהם מפעילים. אנחנו, הקוראים הישראלים, לא יכולים שלא להטיל ספק ביכולתו של סופר, ויהיה זה הסופר הטוב ביותר, הטוען ש"אף שירות ביון אינו דומה ל'משרד'", לתאר במדויק פרטים של ארגון שכולנו גדלנו על היותו חשאי. אין לי ספק שלו היה הספר מדבר על פעילויות של הסי.אי.איי. או כל ארגון ביון של מדינה אחרת היה לנו קל יותר לעצור את הנשימה נוכח התיאורים המרתקים, המרדפים האמיצים והפעולות ההרואיות של הגיבורים, שהיו בודאי אמינות יותר. יחד עם זאת, זהו ספר מתח טוב, מהנה ובהחלט שומר על קצב אירועים מסקרן ומותח עד העמוד האחרון.

פורסם ברייטינג
NRG

ספריית הקורא העברי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.